QR kody są coraz częściej stosowane w obecnych czasach. Wykorzystywane są w wielu branżach. Świetnie sprawdzają się w marketingu. Warto dowiedzieć się, dlaczego QR kod jest tak ceniony w dzisiejszych czasach.
Początki wykorzystywania QR kodów
Nie jest to żadna nowość, iż kody w ostatnim czasie cieszą się rosnącą popularnością, również w kwestiach marketingowych, ze względu na łatwość użycia generatora kodów QR. Warto dowiedzieć się, jaki potencjał kryją kody graficzne, które znajdują się w centrum kreatywnych kampanii. Trzeba też wiedzieć, jakie zagrożenia niesie tren skandowania takich kodów. Co ciekawe, początku QR kodów sięgają już 1994 r. W tamtym czasie japońska firma motoryzacyjna opracowała technologię skanowania specjalnego, dwuwymiarowego kodu.
Razem z rozwojem internetu oraz upowszechnieniem dostępu do smartfonów, kody QR wkroczyły w znacznie więcej obszarów codziennego życia człowieka. Okazuje się, że przez bardzo długi okres rozwiązanie to cieszyło się największą popularnością właśnie w krajach azjatyckich. W tym czasie kraje zachodnie nadal nieufnie oraz z dystansem podchodziły do skanowania przy zastosowaniu kwadratowych symboli. Warto zaznaczyć, że obecnie kod QR stanowi nawet wejściówkę do nowoczesnych konceptów, mowa tutaj na przykład o Żabce Nano. Trzeba tylko zeskanować wygenerowany kod, żeby skorzystać z małego sklepiku, który został uzbrojony w szereg rozwiązań stosujących sztuczną inteligencję. Takie rozwiązanie powoli wchodzi także do Polski.
Marketing
Okazuje się, że QR kody to świetne narzędzie marketingowe. Razem z rosnącą znajomością technologii szybkiego skanowania, coraz więcej światowych przedsiębiorstw stawia na zastosowanie kodów QR również w swych działaniach marketingowych. Co istotne, charakterystyczne kwadraty pojawiają się w praktycznie wszystkim możliwych formatach. Mowa tutaj nie tylko o telewizji, ale również mediach społecznościowych czy reklamach outdoorowych. Jest to zdecydowanie skuteczny sposób na zaangażowanie ludzi zaciekawionych tym, co kryje się za kodem QR. Co ważne, pewne brandy coraz odważniej decydują się na stawianie kodów QR w centralnych punktach swych kampanii marketingowych.
Warto też dowiedzieć się, jakie jeszcze zastosowanie w świecie odnajdują standardowe kody QR. Dobrze nieco wspomnieć o coinbase. Jak się okazuje, zaskakującą reklamą przy zastosowaniu kodów QR jest spot amerykańskiej platformy wymiany kryptowalut, który emitowany jest w czasie tegorocznej edycji SuperBowl. Jest to oczywiście największa impreza futbolu amerykańskiego. Trzeba wiedzieć o tym, że wydarzenie sportowe, któremu towarzyszy festiwal reklam jest bardzo dobrą okazją do zaprezentowania najciekawszych oraz najkosztowniejszych treści promocyjnych. W obecnym roku bardzo aktywnie będą promowane kody QR. Nic w tym dziwnego, ponieważ jest to bardzo zaawansowana technologia. Ponadto z tego typu kodów korzysta się w przypadku okazania ważności szczepienia na Covid-19. W niektórych krajach, aby wejść do sklepu, trzeba było zeskanować właśnie taki kod.


QR Kody w marketingu
Kody wykorzystywane mogą być na wiele sposobów takich jak:
- Składy produktów
- Opisy przedmiotów
- Menu restauracji
- Reklamy na ulicy w formie skanowanego kodu
- Wizytówki z kodem QR
- Telewizja
- Internet
- Ulotki